(bron: emerce.nl – 12-01-2021)

Met ingang van het nieuwe jaar is Bol.com overgegaan op een nieuw platform voor Sponsored Products: Mabaya. Een compleet stappenplan om je campagnes optimaal in te richten. 

Sinds 1 januari 2021 kunnen alle leveranciers die nu nog gebruik maken van Sponsored Products van Criteo overgaan op de advertentieomgeving van Mabaya. Voor verkooppartners was dit al het geval, maar nu gaan dus ook alle leveranciers en brands over op de nieuwe advertising tool van bol.com. Hierdoor ontstaat een gelijk speelveld en richten alle partners die gebruik maken van Sponsored Products in dezelfde tool hun campagnes in.

Voor bedrijven die ervaring hebben met verkopen op o.a. Real.de, CDiscount, Mano Mano en ePrice is Mabaya geen onbekende. Deze marktplaatsen gebruiken Mabaya al enige tijd als advertentieplatform. Mabaya heeft veel weg van de opzet van de Amazon Advertising console en heeft als belangrijkste feature dat je op keywords kunt targeten en hiermee dus zelf bepaalt op welke zoektermen je adverteert.

Adverteren op zoekwoorden

De technologie van Mabaya biedt grote kansen voor zowel merkleveranciers als verkooppartners, omdat er met de tool van Mabaya nieuwe mogelijkheden ontstaan ten opzichte van de huidige mogelijkheden van Sponsored Products voor leveranciers. Een van de belangrijkste veranderingen is de mogelijkheid om te adverteren op zoekwoorden. Hierdoor heb je als adverteerder meer grip op waar je op vertoond wil worden en zit je zelf meer aan de knoppen. In een eerder artikel hebben we de voor- en nadelen van Criteo en Mabaya al op een rijtje gezet. Dit artikel vind je hier.

Om partners te helpen met een vliegende start en optimaal te profiteren van deze nieuwe tool, hebben we hieronder een logische campagne aanpak gedefinieerd. Met dit artikel willen we handvatten bieden om op de juiste manier van start te gaan en je informeren op welke manier je de campagnes inricht en uiteraard hoe je deze optimaliseert.

Lees hier het volledige artikel